Wednesday, May 24, 2017

Got a Response from Mark!

你好,Tori。
我的微信号是Mark37265,是不是感觉很怪哪😂
我想我现在对于安多弗的环境也有了一个大致的了解,说实话,我很羡慕你们这里的环境,比我所居住的城市好多了,而且也更加安静。
After reading your question,i thought for a while.However,i will told you about the environment of shanghai,for i know it most,and the problem in shanghai is classic.
In Shanghai, the traffic must be one of the most serious problems.For example,every. morning,i often spend half an hour going to school.And if the traffic can reduce to half,then i only need 10min.What's more, the heavy traffic caused some more questions.At night,the noise outside my window make me hard to fall asleep.I know that not only in shanghai,but also in Beijing, Guangzhou.
其实还有一些问题,我的英语文笔实在不好,请见谅。还有便是环境与就业的问题,因为上海是个大城市,有许多知名产业和大型公司,所以外地的劳动力(labour)流入上海,导致本地人没有足够的就业岗位,所以上海人对于外地人较为排斥。而且因为外来人口的数量在递增,上海的环境也在恶化,或许上海的政府会做出一些改进。若是你想和你的同学研究一个专题的话,我觉得上海的环境是个不错的题目,因为有共同性嘛。
那么我想问下你们城市有没有什么类似的问题哪,在我印象中,外国都是蓝天与白云😁。
祝你身体健康,万事如意,学业进步哦,欢迎来上海玩!(●'◡'●)ノ❤
Best

MARK

No comments:

Post a Comment